Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Wąbrzeźno zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej wabrzezno.budzetyjst.pl.
- Data publikacji:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dorota Stempska — mejlowo sekretarz@wabrzezno.com lub telefonicznie 566884532.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta Wąbrzeźno, ul. Wolności 18
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Siedziba Urzędu Miasta Wąbrzeźno mieści się przy ul. Wolności 18, 87-200 Wąbrzeźno.
Nawierzchnia przed wejściem głównym jest utwardzona i wypłaszczona. Budynek posiada dwa wejścia (A oraz B) od strony ul. Wolności.
Przy budynku, po prawej stronie (patrząc od ul. Wolności), znajdują się wydzielone miejsca parkingowe (w tym dla osób niepełnosprawnych).
Przed drzwiami głównymi A (o szerokości 95cm), znajdują się 2 stopnie schodowe i podest. Przed drzwiami głównymi B (o szerokości 100cm) znajdują się 2 stopnie schodowe i podest oraz podjazd z poręczą dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach.
Dostępne jest również wejście od strony parkingu znajdującego się na tyle budynku. Dostęp do parkingu wewnętrznego odbywa się przez bramę wjazdową.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Urząd jest budynkiem jednopiętrowym, dostęp na wyższe kondygnacje i do piwnicy możliwy jest tylko schodami.
Budynek nie posiada wind i podnośników.
Przy wejściu A znajduje się przycisk na wygodnym do skorzystania poziomie przez osobę poruszającą się na wózku, który może zostać użyty w celu wezwania pomocy w załatwieniu spraw przez osobę niepełnosprawną.
Straż Miejska miasta Wąbrzeźno
Dostęp do Straży Miejskiej odbywa się z parkingu Urzędu znajdującego się na tyle budynku (patrząc od strony ul. Wolności), poprzez 6 stopniowe schody.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Na piętrze zainstalowana jest lupa umożliwiająca osobom słabowidzącym odczytanie tekstu.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery),
- wersja tekstowa strony, bez grafiki,
- mapa strony,
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie za pomocą przeglądarek i narzędzi do odczytywania danych,
- można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Inne informacje i oświadczenia
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku, jest ona odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Informacje o możliwości skorzystania z pomocy asystenta.
Urząd nie udostępnia możliwości skorzystania z tłumacza migowego. Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy przy pomocy tzw. asystenta. Asystentem może być każda osoba fizyczna wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem asystenta jest pomoc w załatwieniu spraw. Z pomocy asystenta osoba uprawniona nie może skorzystać w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia we wskazanym lub uzgodnionym z uprawnionym terminie, zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wskazując możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień.